• RSS
  • Delicious
  • Digg
  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
Posted by TheFonz - - 0 comments

Sedar tak sedar, today is the 19th day of Ramadhan. Gosh, since working I just keep losing track of time. Kenkadang tu, teman rase regret gak disebabkan kesebokan ini, terlalu byk mase yang dibuang tanpe mende yg berfaedah. Time is precious like they say, there is no tomorrow again. Dan kerane mase itu emaslah, teman secare tak sengajenye pi jalan TAR tadi, nak sgt fully utilized mase kononnye. Whenever Hari Raya just around the corner, sebok semue org perkatakan Jalan TAR. So, for the first time sejak teman dok sini, teman pi jalan TAR for some window shopping, hoping not ot get hook on anything (kantoi jugak).

Part of Jalan TAR. Sesak dengan orang!!berhimpit2..lemasss..

Mat salleh pn ade,ntah apa depa buat kat sini

Ni kedai jual serunding. Not only they are selling the normal
serunding ayam and daging,they also had this serunding ikan.Serunding cipan takde ke kak??
Wonder how does it taste..hmm..me not a big fan of serunding.

The highlight of the day was, it was my niat that I just wanted window shopping and at the same time jalan2 because for the last 5 working days, Ive been sitting in that super freaking freezing cold Data Centre where they were setting up the new MMSC, butttt..at the end, I ended up splashing almost 350 bucks!!!Terkejut gak at first but since this is my first Hari Raya shopping all by my own ( im working ok), tak la teman kisah sgt. Bought some stuff for my family and my self, a pair of new baju melayu ( my last was 4 years ago) plus sampin ( 1st ever samping sendiri, tak payah cilok samping papa teman dah).

I left jalan TAR quite early cos by the time it was 3pm,the place stated to be over crowded!!dah menjadi lautan semut pulak..huhuuhuh...alang2 dah ade kat KL tuh, teman continue my jalan2 di bulan puase to my use-to-be-favorite place to lepak,bukit bintang...


My mini..owh my mini..tell me when will you be mine,tell me quando quando quando.
The mini showroom at Jalan Bukit Bintang where I must stop kejap and main mate sat dgn depa neh.

The brand new Pavillion. Banyak kedai tak bukak lagi so sabaq ye

Maafkan hamba di bulan pose neh, bukan niat teman mo pi tgk fesyen show neh,
cume teman admire kat photographer2 kat depan tu haaa,depa punye DSLR and lenses..
waaaaa,sungguh mengiurkan..damn I miss my DSLR

Bile dah sampe petang tuh, bazaar ramadhan jugak yg dicarik.Being popia basah fanatic, I've been dying to try this popia basah at bazaar ramadhan section 14 PJ. Buat pengetahuan kalian, popia die neh dah masok hampir setiap surat kabo yg dijual kat Malaysia neh, rasenye yg tak masok Harakah je. Tapiiii...to get your hands on this mouth watering popia, ade cabarannye...bukan senang tauuu....Paling basic skali korg kene berator panjang...mmg panjang sbb teman dh test tadi...

4.00pm - Teman start berator and ade lebey kurang 25 org kat depan teman, tu pn
baru lepas ujan lebat tau,kalu tak ujan tak tau la camne!!Never think that this people will
only buy max 4 pieces per person, depa neh kat melantak,selalu minimum 10!!!yang
bawak tapawe sendiri pn ade...gilakkkkk


4.30pm - Half way there,dah naik lenguh dah. Behind me, there were about 20
people lining up. Ntah la ape yg die letak dlm popia die neh sampe org sanggup berator panjang


5.00pm- Just for 4 pieces of popia basah, teman terpakse berator sejam..gilakkk!!!!

Cisss,taklah sesedap mane pn,beseje..tak berbaloi langsung berator sampe sejam

Begitulah lah ceritenye, from supposed window shopping to kantoi shopping, to my mini and lastly my food craziness, it has been awhile since I enjoy spending my weekends like normal people.Wish I can do this every week without having the guilt of not completing my thesis and asignment yet..huuhhuhuh..

Make sure kamu simpan duit banyak2 untuk tanggung teman bile teman berangkat
ke Loburok, jangan kamu terpedaye untuk shopping sahaja.simpan dr skg,
sikit2 lame jadi ntah pape,so simpan byk2

Ps: Tema baju raye tahun ni..ungu selalu menunggu...harap maklum..